26.2.10

Lähdetään seikkailemaan!

Totolla on asiaa.
Käveltyään aikansa nuoralla ja miltei hukuttuaan lumeen, päätti Toto ruveta julkkikseksi. Tuolle cockerille ei riitä päästä komeilemaan muutamaankymmeneen paitaan (jotka muuten saapuvat painosta ensi viikolla!), vaan maailmalle on päästävä. Viime päivien pohdiskeluni ovat siis vain vahvistuneet, ja olen sitä mieltä, että P-pas'n on aika iskeä astetta kansainvälisemmille markkinoille. Toton tekisi erityisesti mieli päästä japanilaisten ylle, mutta yhtä lailla Amerikka, muu Aasia, Eurooppa, Australia ja jopa Afrikka kiinnostavat. Jotta suunnitelmat voisi oikeasti laittaa toteen, täytyy asioista ottaa pintaraapaisua syvemmin selvää. Kuka tietää, vaikka Totosta todella tulisikin maailmankuulu? Mitä tapahtuu, jos yhtäkkiä kolmekymmentä liikettä haluaakin Toton rekkeihinsä musisoimaan? Hurraa, sanon minä, mutta en enää siinä vaiheessa, kun tulee tulipalokiire tuottaa paitoja kasoittain lisää ja ommella vanhalla koneella logoetikettejä kiinni slow life -tahtiin.
Siksipä onkin aika ryhtyä astetta kovemman luokan vaatemaakariksi ja pistää homma toimimaan niin, että oksat pois. Tämä on yksi niistä muutamasta projektista, joiden parissa tulen kuluttamaan aika lailla koko kevääni. Asiaan perehtymättömästä teepaitojen painatus ja myynti voi tuntua lastenleikiltä (olinpas tyhmä luullessani niin syksyllä), mutta kokonaisuuden yleisilme kokee pienen twistin, kun alkaa luoda mahdollisesti maailmanlaajuista merkkiä. Ei mitään liian isoa, muttei liian pientäkään. Ei liian kaupallista, muttei pelkkää näpertelyäkään. Eettisesti ja mahdollisimman ekologisesti tuotettua, tietenkin. Ja yhden asian täytyy muuttua:
En halua joutua ompelemaan erikseen kaikkiin paitoihin etikettejä. Sellaiseen ei ole Totokaan valmis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla!